My Social Link

Monday, June 7, 2010

Sekadar Catatan

Emm cuti 3 minggu persekolahan ni memang panjang tapi aku dan keluarga hanya bertapa di Lahad Datu sahaja. Sesekali terasa juga ingin pulang ke kampung menjenguk orang tua macam rakan-rakan yang lain yang sudah seminggu bersama keluarga mereka. Tapi biarlah.. balik kampung hanya sekali setahun pun ok jugak... kami ada alasan yang tersendiri.

Pejam celik pejam celik hari ni dah masuk minggu kedua cuti persekolahan. Setakat ni tiadalah unsur-unsur keboringan yang ketara sebab ada juga aktiviti-aktiviti yang boleh dilakukan. Actually semalam baru balik dari Tawau.. bercuti-cuti Malaysia sambil memenuhi jemputan kenduri perkahwinan.

Kami sampai ke Tawau 4.6.10 lebih kurang jam 7 malam. Sepanjang perjalanan ke Tawau asyik dok bercerita pasal durian saja.. apatahlagi dalam kereta kami tu ada 3 'hantu durian' termasuk aku, makin rancaklah perbincangan kami. Sesampai saja di Tawau tiba-tiba rezeki pulak datang bergolak.. tapi tidaklah sebagaimana durian yang bergolek bila jatuh dari pokoknya. Kami diberi beberapa biji durian oleh seorang bapa pelajar... dengan niat tidak menolak terus kami sumbat dalam bonet kereta.. terima kasih..

Kali ini kami menginap di Monaco Hotel untuk 2 malam. Biliknya oklah dengan harga dan sesuai untuk kami berempat. Tentantif pergerakan di Tawau kali ini ialah Parkwell (shopping baju coming baby.. 2 3 helai je), Wakaf Thai (sponsor makan tengahari oleh towkeynya yang juga junior UTM dulu), Utama Tomyam,Pizza Hut (orang mengidam nak makan..ikut je lah)dan tak lupa singgah ziarah di rumah-rumah kenalan sekitar bandar Tawau ni.

Memang ramai tul student SMSLD dari Tawau ni, pi Parkwell pun jumpa pi Pizza Hut pun jumpa.. tapi oklah diorang.. semua kenal gurunya boleh senyum dan datang bersalam lagi. Ada masa di Ramai-Ramai baru-baru ni berkebetulan di kaunter ada seorang aspuri.. usahkan nak menegur senyum pun tidak.. memang tidak patut.

6 hb kami balik dari Tawau jam 4 petang dan sampai di L.datu jam 6. kami rehat-rehat dulu sebelum ke majlis kenduri di dewan SMC jam 7.30 malam. Sana memang meriah.. acara makannya serentak.. 2 jam saja majlis tamat semuanya.. memang simple tapi sangat meriah.. Jam 9 lebih baru sampai rumah.. oo memang penat.

Hari ini 7hb pagi-pagi lagi keluar ke SAR PGA BN 17 sebab isteri ada urusan sama rakan-rakannya. Mood untuk marking paper 2 P.Islam belum lagi ada.. tunggulah sehari dua lagi.. bila siap akan dipapar jugak semua markah P.I dalam blog ni..

sekian coretan..

No comments: