My Social Link

Sunday, August 13, 2017

Hari ni rajin pulak jari nak menaip 12.8.2017

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته- كل وقت وانتم بخير وعافية

Agak lama tidak mengemaskini blog ini. Hambatan masa dan tugasan semasa menyebabkan jari saya lemau sedikit untuk menekan huruf-huruf pada papan kekunci laptop. Tahun 2017 ini seperti tahun-tahun sebelumnya saya masih setia berusaha untuk memastikan anak-anak didik cemerlang dalam peperiksaan especially mata pelajaran Pendidikan Islam SPM di SEHEBAT ni.

Kesibukan di tahun yang harga minyak ditentukan seminggu sekali ni (tiada kaitan pun dengan entry ni) juga sama dengan tahun sebelumnya. Selain tugasan sebagai seorang GPI di SEHEBAT ni saya juga masih dijemput untuk berkongsi teknik-teknik menjawab Pendidikan Islam SPM di sekolah-sekolah menengah dalam daerah dan luar daerah, harian mahupun SBP. 

Tahun ini sempat saya berkongsi ilmu dengan anak-anak hebat SPM di beberapa buah sekolah iaitu;-
1) SMK Dato Sulaiman, Batu Pahat
2) SMK Dato Seth, Batu Pahat
3) SMK Tumpat, Tumpat 
4) SM Sains Perempuan Seremban
Moga kalian semua berjaya dengan cemerlang dalam P.Islam SPM tahun 2017 ni. Ceramah di sekolah sendiri SM Sains Batu Pahat tak yah cakap la.. hampir seminggu sekali... harapnya dapat hasil yang baik dan cemerlang juga.
Tahun ini juga ada beberapa jemputan ceramah lain.. especially untuk israk mikraj di:-
1) Surau Parit Hj. Dahlan
2) Pusat Giat Mara, Batu Pahat

Untuk tahun kedua saya juga masih terlibat dengan Bahagian Buku Teks dan Pentaksiran Diagnostik SBP sebagai ...... tuuuuuut... tuuuuuuuut kuli-kuli sahaja SYMP..

Masuk bulan 8 ni lagi la sibuk dengan program-program untuk persiapan peperiskaan percubaan PT3 dan SPM. Moga Allah berikan kekuatan untuk saya terus menabur bakti kepada anak bangsa yang hidup dengan syariat agama.

No comments: