My Social Link

Wednesday, December 6, 2017

MyRPH 2018 - Dibuka Untuk Tempahan..


السلام عليكم ورحمة الله وبركاته- كل وقت وانتم بخير وعافية

Gerbang persekolahan 2018 akan menjelma tidak lama lagi. Bagaimana dengan persiapan kita sebagai guru untuk memulakan sesi PdPc yang serba mencabar di tahun 2018 nanti. Di hujung 2017 ini macam-macam perkara yang menyebabkan mood cuti panjang sedikit terkesan... SKPMg2 dan I-Think. Abaikan seketika Yb. Menteri KPM kita pun dan bagi respon yang baik tu tentangnya kedua-dua perkara tersebut.

Benarnya nak promote MyRPH untuk sekolah menengah ni.. macam tahun-tahun sebelumnya jugakla.. tapi tahun 2018 ni ada update untuk RPH tingkatan 2 KSSM. Kalau yang sebelum ni KSSM saya tinggalkan bahagian objektif dan guru perlu taip sendiri pada ruangan tersebut. Untuk yang baru tingkatan 2 ni saya akan buat sebagaimana MyRPH Pendidikan Islam tingkatan 1, 4 dan 5, lengkap semuanya hanya guru perlu pilih-pilih dari kandungan yang telah sedia saya siapkan sahaja. Dalam masa tak sampai 5 minit 1 RPH telahpun siap dan terus aje cetak.

Selain mata pelajaran Pendidikan Islam saya juga akan sediakan MyRPH yang lain seperti Sejarah, Geografi, Matematik, Sains, PSV, PJPK, RBT, P.Moral, Tasawur Islam, P. Syariat Islam, P. Al-Quran dan Sunnah, Kemahiran Khas Quran (KKQ)m Fizik, Biologi, dan Sivik. 


Perlu saya ingatkan bahawa mata pelajaran yang lengkap berserta pilihan standard pembelajaran / objektif  adalah bagi mata mata pelajaran Pendidikan Islam tingkatan 1,2,4 dan 5 serta semua mata pelajaran tingkatan 1 dan 2 KSSM sahaja. Selainya guru perlu taip sendiri objektif pengajarannya. Jangan salah faham ye.. so harga jedua-dua jenis ni juga berbeza. Jika ingin maklumat seterusnya boleh hubungi saya ustaz Yusri Yusoff (0192463942) ada whatsapp dan telegram juga.

1 comment:

muhamad said...

macamana nak tempah? saya berminat