My Social Link

Sunday, July 5, 2009

Kelas Al-Quran 2 Mutiara

Alkisah malam ni 5.7.09 berlangsungnya kelas Al-Quran kali ketiga. Hangin dibuatnya bila sampai jam 8.30 malam belum ada pelajar yang menunggu dalam kelas. 2 aspura datang jumpa aku bagitau ada aspura lain yang tak mahu turun. Dalam hati siap diorang nanti aku demerit berganda2 ganda2.. baru padan muka.

Aspuri pula sorang pun tak nampak batang hidung.. mesti mahu mengelak denda tak hafal hafazan tu.. siap korang aku demerit jugak berganda2... baru padan muka.. jam 8.45 malam barulah diorang tu semua terhegeh2 datang melenggang ke kelas senyum2 kambing macam kerang busuk... muka bersalah la tu.... actually aspuri katanya ada meeting tergempar di asrama.

jadi akhirnya kelas berlangsung jua sekalipun 5 orang tak past bacaan hafazan.. aku tunggu minggu depan.. jangan harap nak escape yer..lubang cacing aku cari.

ok... nak sambung kelas ni...diorang tak sabar dah nak kena denda tu... wassalam

5 comments:

Ameen Muslim said...

Fuh...ustaz still garang mcm dulu lah.
hehe...perangai pljr2 smsld skg tak kurang bezanya ngan alumni smsld yg lain.
semuanya kena badi malas senior2 sblm ni.
apa2 pun, sy doakan ustaz terus sukses dlm mendidik anak murid.
p/s:dgn cara mendenda sj yg buat pljr berkerja keras dlm belajar. students don't have their own motivation.then others need to wake them up.

Rapidah Pare said...

salam..mmg jd satu cbran kan ustaz..pid doakan mg adik2 junior sume t takla tkena badi senior2 y mls cm normen gtau tu..^_^

pijuk said...

HUHU...2MUTIARA..klas sy dlu..USTZ la guru klas..hehehe..

ieda_usaru said...

pergh...xtahan tuh...hahaha
lerk ustaz...hehehe
xpe2...yg penting saye pass part hafazan dulu..lalalallaa
hmmm ingatkn semer nyer cm makin berdspn n dedikasi...amcm jd gini plak...hmmmm tuh la...bdk2 zaman skrg la kate kn =p

p/s doakn saya brjaya yerk ustaz =)

aisyah_hanin said...

hihi..saya pun bha..2 Mutiara..anak ustaz jgk..
alhamdulillah,sy pas bha kan dlu ustz?haha
hm.. bila ustz ckp gtu tkenang plak dlu2 kami yg nkl2..(nkl la jgk kdg2..)