My Social Link

Wednesday, October 28, 2009

Malam Imbauan Memori Bersama Rasulullah 09

Pada 24 Oktober yang lalu berlangsungnya Malam Imbauan Memori Bersama Rasulullah 2009 atau dikenali sebagai Mimbar 09. Program ini merupakan anjuran SMK Sepagaya dengan kerjasama syarikat-syarikat swasta dan kerajaan termasuklah Rabbani Production.

Seperti tahun-tahun sebelum ini pelajar SMSLD tidak ketinggalan untuk mengikuti konsert tersebut yang berlangsung di Dewan Sri Perdana itu. Seramai 63 pelajar telah terpilih untuk ke program tersebut yang majoritinya dari Persatuan Agama Islam SMSLD dan Kelab Nasyid SMSLD.

Perjalanan bertolak seawal jam 6.30 petang sebaik sahaja selesai solat maghrib. Program di dewan bermula dalam jam 8.30 malam yang didahului dengan persembahan Pentomin oleh pelajar SMK Sepagaya. Pentomin tersebut menceritakan keadaan masyarakat arab sebelum kelahiran Rasulullah SAW, yang dikenali golongan jahiliah. Kemudian disusuli dengan persembahan kumpalan Firast iaitu kumpulan nasyid tempatan yang diketuai oleh Us. Mohd Fadzli yang juga orang paling kuat dalam penganjuran program ini.

Seterusnya persembahan daripada kumpulan Far East, kumpulan ini tidak asing lagi bagi ahli kelab nasyid SMSLD kerana lagu-lagunya sering dinyanyikan mereka semasa latihan suatu ketika dahulu. Kumpulan Rabbani mengakhiri persembahan pada malam itu. Sekalipun tiadanya vokalis utama dalam kumpulan tersebut namun semangat dan persembahan mereka amat mantap sekali biarpun tidak sama dengan pembawaan arwah Us. Asri Ibrahim.

Selain persembahan nasyid dari kumpulan-kumpulan tersohor itu, penampilan utama dari Dato' Ustazah siti Norbahyah Mahmud yang menyampaikan tazkirah menyelangi persembahan-persembahan nasyid pada malam itu.

Lastly, terima kasih kepada penganjur khususnya us.fadzli yang sudi menjemput kami dan pelajar SMSLD untuk mengikuti program tersebut. Dan harapnya dapat diteruskan pada tahun-tahun akan datang.

No comments: