My Social Link

Sunday, March 14, 2010

Tahniah SPM 2009


11.3.10 satu tarikh yang ditunggu2 oleh semua calon SPM 2009. Penuh debaran dan pengharapan dalam hati mereka agar segala penat jerih mereka sepanjang berkampung di bumi SMSLD 5 tahun lalu bisa menuaikan hasil yang membanggakan. Guru2 pun turut merasai bahangnya itu untuk melihat jawapan teka-teki percaturan mereka setelah pelbagai rangka dan plan strategik digunapakai sepanjang tahun 2009.

Penulispun tidak terkecuali dalam percaturan ini. Tapi tumpuanku hanyalah untuk mata pelajaran Pendidikan Islam khususnya dan semua subjek amnya. Semestinya aku mengharapkan kali ini keputusan P.I adalah yang terbaik dalam sejarah SPM SMSLD. Aku ada alasan yang kukuh mengapa harapanku terlalu tinggi pada SPM tahun lalu. Calon2 SPM itu lah sebenarnya yang pernah memecah rekod PMR dan subjek sekolah sebagai yang terbaik dengan mendapat 100% A dalam P.Islam PMR 2007, 2 tahun lalu.

Tujuan tulisan ini bukanlah untuk menunjuk kekuatan atau kehebatan mana2 pihak sebab semua yang hebat, baik dan bertuah itu adalah milik Allah semata2, kita hanya perancang dan pelakon utama dalam drama dan sandiwara dunia ini.

Pada hari tersebut aku macam tak nak ambik tahu pasal keputusan SPM yang keluar tu, apatah lagi masa tu tengah sibuk dengan MTQ Zon Segama di SM. Teknik L.Datu. Cerita pasal MTQ dulu lah kejap. Alhamdulillah sekolah kita berjaya mewakili zon ke peringkat daerah nanti pada 24.3.2010 dalam acara Hafazan (L/P), Tilawah (L/P) dan Syarahan (L). Tahniah !!!

Bila balik sekolah baru la tahu P.I tahun ni seperti tahun 2007 dan 2008, semuanya 100% A, syukur alhamdulilah tercapai juga hasrat sekalipun tidak semua A+ sekurang2nya ia adalah yang terbaik sejarah P.I SPM SMSLD. Tahniah pada calon SPM 2009 anda masih ingat kata2ku 3 hari sebelum hari exam p.islam "kalau kamu tidak dapat A dalam P.Islam SPM tahun ni maknanya A kamu semasa PMR 2007 dulu adalah palsu dan tipu semata-mata, buktikan A kamu adalah tulen dalam SPM kali ni".

Dan turut sama2 100% A ialah Bahasa Melayu.. tahniah pada Panitia Bahasa Melayu di bawah pimpinan kaliber cikgu Mazlihaneem Ramli dan ahli2nya termasuk yang sudah berpindah.. kekalkan kecemerlangan untuk tahun ini dan tahun2 seterusnya..

Menuju Sekolah Berprestasi Tinggi


No comments: