My Social Link

Sunday, May 30, 2010

4 jam di Kota Kinabalu

Salam satu agama satu akidah buat semua..

Hari ni 30 Mei 2010 tiba lagi aku di K.Kinabalu, bukan untuk bercuti sekalipun sekarang musim cuti sekolah tapi untuk mengiringi peserta MTQ sekolah ke kebangsaan yang akan berlangsung di UMT nanti. Tapi aku hanya mengiringi Nur Farahin setakat di K.Kinabalu sahaja, untuk destinasi KL dan Terengganu akan diurus oleh Us. Rafi dan Ust. Asmawati.

Penerbangan dari L.Datu jam 8.20 pagi. Kami bertolak dari rumah seawal jam 7 untuk bersarapan dan mencari parking yang sesuai. Adapun pelajar ku ni tak tahupun yang aku iringnya hingga ke KK, saja je. Sampai di KK 15 minit awal disebabkan cuaca amat baik. Di aiport KK sedang menanti us.Bob untuk urusan seterusnya. Bukan sahaja kami yang ditunggu, peserta dari Tawau dan Sandakan juga.

Sambil menunggu peserta dari Sandakan, terjumpa la pula Nur Fadhilah Lahaning dan Ahmad Fitri keluar dari balai berlepas yang akan ke KL-JPN jam 10 nanti. So sembangla kejap. Bila peserta dari Sandakan sampai sekali tengok macam kenal je.. rupanya bekas student SMS juga, tapi sebulan je la di SMS then balik ke Bukit Garam. Namanya Nursakina Arip kalau tidak silap. Sempatlah aku mengajarnya masa di 4M.

Us. Rafi macam pening mengurus dokumen-dokumen peserta, tambah pulak ada beberapa orang lagi yang belum sampai. Memang kelam kabut lagi apabila seorang peserta tiada borang kebenaran ibu bapa untuk menyertai pertandingan.

Jam 11.10 dorang semua masuk balai berlepas termasuk akupun, tapi destinasi berbeza... aku pulang semula ke Lahad Datu.. jam 1.20 nanti. Nak dijadikan cerita akupun mengiringilah jugak masuk ke balai berlepas.. yang ke KL pintu A4 aku pintu A2. Sangkaanku masuk je pintu mana-mana nanti masa di bawah boleh ke sana sini jugak seperti sebelum ini. Namun kali ini lain bila dah masuk pintu untuk berlepas tak boleh lagi berjalan sana sini.. pi tandas pun minta kebenaran then kena masuk dari awal balik.. checking... huh huh

Dipendekkan cerita tak sempatlah aku bagi kata-kata semangat untuk peserta ku.. sebabnya berlainan pintu balai berlepas ... takpe nanti sms je lah.. sekarang ni aku di luar balai ketibaan menikmati nasi udang asam manis. Mak oi RM12.90 sepinggan, rasanya taklah hebat sangat.. berganda-ganda sedap kalau isteri aku masak. Bedal jugak la lapar punya pasal..

Ni sat gi nak solat.. pastu masuk balai berlepas balik... k nak habiskan nasi dulu.. air bekal mineral je... save budget.. wassalam

No comments: