My Social Link

Tuesday, November 24, 2009

Syukur Alhamdulillah

Hari ini 24.11.09 adalah hari yang menyebabkan penulis balik lewat untuk bercuti akhir tahun. Dari awal tahun lagi dinanti, tertanya-tanya bagaimana kebenaranya soalan Pendidikan Islam SPM tahun 2009 ini.

Seawal jam 7.00 pagi pelajar semua berkumpul di hadapan dataran PIBG untuk roll-call pagi. Di kesempatan ini penulis mengambil peluang untuk memberikan tips-tips dan amanah terakhir kepada calon-calon sebelum menjawab soalan Pendidikan Islam.

Pena sudah dihujung jari, soalan sudah di atas meja, ilmu sudah sedia diuji, menantikan pengawas mengatakan mula. Berbekalkan ilmu dan persediaan pelajar dari awal tahun diharapkan mereka dapat menjawab dengan tenang dan menyakinkan. Usaha telahpun usaha, doa dipanjatkan sentiasa hanya berserah pada yang Maha Esa. Penulis dan guru-guru yang lain sentiasa mendoakan kejayaan anda.

Alhamdulillah ku panjatkan kepada Ilahi, soalan P.islam SPM tahun ni boleh dikatakan 'ok' dan tiada seorang pelajar yang merungut susah. Andaiannya semua boleh jawab dengan baik, terutamanya kertas 2. Penulis telah melihat soalan kertas 1 dan 2 tersebut dan memang tidaklah terlalu rumit dan sukar. Lebih-lebih lagi hampir 90% soalan kertas 2 'kena' dengan tajuk target dan 80% bagi kertas 1. Mudah-mudahan batch tahun ini mampu mengulangi kejayaan mereka tahun 2007 dan senior-senior mereka 2 tahun berturut-turut sebelum ini.
Amiiiiin!!!!.

1 comment:

shameel Iskandar said...

Insya Allah kejayaan akan berulang dalam SPM buat pelajar SMSLD.